De keuze voor Exact Online bleek mede hierdoor de meest voor de hand liggende. Bovendien biedt het systeem legio mogelijkheden om de door ons gewenste professionaliseringsslag te maken.
In ons geval betrof het een project waar meerdere partijen bij betrokken waren en hebben wij, om zeker te zijn dat wij de juiste keuzes maakten, door BSH de “project coördinatie” laten voeren.
Betrokken waren, Exact, Acconet, Dealer4Dealer en MoreStorage.
De consultant van BSH was hierbij de spin in het web die heeft gezorgd voor de juiste afstemming tussen de verschillende partijen. Door bv. eindejaars drukte bij het warehouse was dit niet altijd even makkelijk, maar met een gezonde dosis diplomatie wist de consultant de juiste personen steeds op het juiste moment in beweging te krijgen.
Gedurende het gehele proces is de consultant van BSH ons vaste aanspreekpunt geweest en heeft hij ons goed geholpen met het beantwoorden van al onze vragen. Exact was voor ons compleet nieuw en dus hebben we heel veel vragen op hem afgevuurd. Door zijn uitgebreide kennis en ervaring met een inkijk in vele verschillende keukens kon hij ons voorzien van de juiste info en doordachte oplossingen. Daarnaast hebben we bij ons op kantoor een training gekregen. Dit was een hele leuke en leerzame dag en heeft ons een goede start gegeven. Na de implementatie waren er uiteraard nog verschillende kinderziektes. Hier hebben we met z’n allen bovenop gezeten, waarbij BSH steeds weer tijd voor ons heeft vrijgemaakt. Hierdoor zijn ook de laatste obstakels weg genomen.
De hele implementatie is door de complexiteit een vrij lang maar ook intensief traject gebleken, maar uiteindelijk zijn alle koppelingen naar tevredenheid opgeleverd. Nu we gewend zijn aan het werken met Exact Online en de verschillende koppelingen kunnen we concluderen dat we efficiënter en effectiever ons werk kunnen doen en de kans op fouten door de automatisering aanzienlijk verkleind is.
Tot slot hebben wij nog enkele tips voor klanten die overwegen over te stappen naar andere software. Breng vooraf alle administratieve en logistieke processen goed en overzichtelijk in kaart, zodat BSH direct inzichtelijk heeft hoe uw organisatie functioneert. In ons geval waren we tevens over gestapt naar een nieuw magazijn. Dit maakte het lastig om tijdig de mogelijkheden en onmogelijkheden van de logistiek dienstverlener in kaart te brengen. Was dit wel mogelijk geweest dan hadden we verschillende kinderziektes na de implementatie voor kunnen zijn.