Introductie AWVN

Reden voor onze organisatie om over te gaan op andere software was dat wij onze financiële processen wilden moderniseren door onze adviseurs meer controle te geven over de uitgaande facturen. Daarnaast was het vorige “on premise” systeem sterk verouderd, traag en kostte veel tijd aan onderhoud. Wij hadden ook behoefte aan meer integratiemogelijkheden met CRM, scan & herken software en Qlik.

Bij de keuze van een nieuw systeem voldeed Exact aan onze wensen en leek relatief makkelijk te implementeren tegen acceptabele kosten.

De implementatie is heel soepel verlopen. In een paar maanden was de implementatie rond, mede door een projectleider die Exact en onze organisatie goed kent en door de ondersteuning van BSH.

De begeleiding van BSH hebben wij als betrokken, kundig en pragmatisch ervaren. Prettige samenwerking en qua vertrouwen en beschikbaarheid zat het goed.

Belangrijk voordeel van het werken met Exact Online is dat adviseurs nu veel meer controle over hun eigen facturen hebben, wat het werk van de Financiële Administratie verlicht. Het aantal beheer- en onderhoudsuren is drastisch verminderd en de integraties verlopen soepel. Vooral de koppeling met de Blue10 add-on heeft ervoor gezorgd dat het hele inkoopproces en factuurafhandeling veel soepeler verloopt.

Organisaties die overwegen over te stappen naar andere software raden wij aan vooral heel goed naar de interne processen te kijken en te zorgen dat die goed geïmplementeerd worden, zonder al te veel van de standaarden af te wijken.

Voor meer referenties: