09 jan Gratis PKI-certificaat voor accountants- en administratiekantoren
Accountants- en administratiekantoren kunnen nu gratis gebruikmaken van het PKI-Cerificaat van Exact voor het digitaal indienen van de aangiften van hun klanten.
Doe jij je btw-, icp-, en loonaangifte voor je klanten nog niet via Exact Online? Dan is nu het ideale moment om dat te doen. Het enige wat jij of je klanten hiervoor hoeven te doen, is per administratie de nieuwe verzendmethode te selecteren (Instellingen > tab Elektronische aangifte, zie schermafbeelding).
Waarom een PKI-certificaat via Exact?
Btw-aangifte doen kan altijd nog makkelijker en beter. Exact wil je hierbij helpen door continu te verbeteren en te innoveren. Recente voorbeelden hiervan zijn de ondersteuning van btw suppletie aangiften, Vinden en corrigeren (ook na btw-aangifte), digitale goedkeuring door klant via Mijn[Kantoor]. En nu kun je de btw-, icp-, en loonaangiftes via een PKI-certificaat van Exact verzenden vanuit Exact Online. Dit certificaat hoef je dus niet meer zelf aan te schaffen. Dat is makkelijk en scheelt je al gauw €400 per 2 jaar (afhankelijk van je huidige provider van dit certificaat). Goed om te weten is dat de twee bestaande opties (eigen certificaat en certificaat van accountant) gewoon blijven bestaan. Er is nu dus een extra keuzemogelijkheid bijgekomen (certificaat van Exact).
Klant zelf aangifte doen
Wil je dat ook je klant aangifte kan doen in zijn eigen Exact Online abonnement, dan is de nieuwe verzendmethode via het PKI-certificaat van Exact daar uitermate geschikt voor. Je behoudt beiden het recht tot aanmaken en versturen van de aangifte. Ideaal als jij bijvoorbeeld de aangifte aanmaakt, maar je klant controle wilt houden over de uiteindelijke verzending. Kortom, ga gebruik maken van het PKI-certificaat van Exact voor extra gemak en lagere kosten (scheelt al gauw €400 per 2 jaar). Aangiftes doen via het PKI-certificaat van Exact is nu algemeen beschikbaar.