Hans Janse nieuwe Director Product Marketing bij Exact

Hans Janse nieuwe Director Product Marketing bij Exact

Delft, 15 februari 2019 – Hans Janse (52) is door softwarebedrijf Exact aangesteld als Director Product Marketing. In deze rol is hij zowel verantwoordelijk voor het Commercial Product Management team als voor het Solution Marketing team.

Hiervoor werkte Janse bij HR en payroll-softwareleverancier Raet waar hij verantwoordelijk was voor onder andere portfoliomanagement, marketing en pre-sales. Janse: “De afgelopen 23 jaar heb ik gewerkt bij technologiebedrijven van verschillende groottes. In al die bedrijven heb ik me gericht op het snijvlak van technologie en business en dat is een plek waar ik met veel plezier mijn werk doe.”

Positionering verduidelijken

Janse is op 1 februari gestart in zijn nieuwe rol. “Exact is een dynamisch en ambitieus bedrijf, met veel energie en enorme drive naar de markt. Dat vind ik mooi. Daarnaast zie ik dat Exact een sterk en breed productportfolio heeft waarbij we de onderlinge verhoudingen van de producten en de positionering in de markt kunnen verduidelijken. Ik heb de ambitie om dit te doen en tegelijkertijd het portfolio verder te ontwikkelen om zo klanten optimaal te ondersteunen.”

HR- & payrollmarkt

Naast de verantwoordelijkheid op het volledige productportfolio van de softwareleverancier geeft de aanstelling van Janse nog eens een extra impuls aan de ambities van Exact in de HR- en payrollmarkt. Janse: “Er is veel vraag naar vanuit de markt en wij spelen hierop in. Een onderdeel daarvan is het binnenhalen van meer gespecialiseerde kennis binnen dit domein. Exact is de absolute nummer één als het gaat om business software voor het MKB. We willen die positie nog verder versterken en daarin spelen deze twee topics een belangrijke rol.”

Marktgedreven productorganisatie

Jeroen van der Heijden, CTO bij Exact. “Ik ben blij dat we onze eerdere succesvolle samenwerking bij Raet een vervolg geven bij Exact. Met de twee teams die worden aangestuurd door Hans Janse, versnellen we de verschuiving naar een marktgedreven productorganisatie. Dit betekent dat we de behoefte vanuit de markt direct meenemen in de productontwikkeling. Innovatie is een kernwaarde van Exact en de ervaring van Hans draagt sterk bij aan de verankering daarvan.”